Ви тут
Якщо ваша дитина лівша… Батькам 

Якщо ваша дитина лівша…

Статистика стверджує, що кожна десята людина на планеті – лівша. Це досить багато, але недостатньо, для того, щоб лівші відчували себе легко і вільно в нашому світі. Адже ми живемо в «праворукому» світі, де все влаштовано для зручності людей з ведучою правою рукою: перила, дверні ручки, ножиці, ключ запалювання в машині, бездротові мережі, звичайні телефони, клавіатура і мишка для комп’ютера і багато іншого. Щоранку лівші виявляються в положенні Аліси в Задзеркаллі – в світі, де все навпаки. Такий стан речей впливає на їх нервову систему. Тому, виховуючи таку дитину, батьки повинні бути дуже уважними і терплячими.

За роботу лівої руки відповідає права півкуля мозку – образне, чуттєве, інтуїтивне і творче, на відміну від лівого – мовного, логічного і аналітичного. Тому у лівшів, більшою мірою, розвинена інтуїція, вони сприймають картину або явище в цілому, вміють знаходити нестандартні рішення і часто цим «обіграють» правшів.

Серед лівшів безліч обдарованих і талановитих людей – Альберт Ейнштейн, римський імператор Гай Юлій Цезар, Мікеланджело, Людвіг ван Бетховен, Чарлі Чаплін, Лев Толстой, Пабло Пікассо, Мерилін Монро, Анжеліна Джолі, Білл Гейтс, Сильвестр Сталлоне, Том Круз та інші.

Про те, що дитина – лівша, можна говорити вже приблизно у 4-5 років, помітивши, що переважно дитина воліє користуватися лівою рукою.

Для оцінки ступеня ліворукості або праворукости можна використовувати такі нескладні тести (необхідно які можна проводити в ігровій формі):

 

  • Дитині пропонують відкрити і закрити кілька пляшечок з кришками, які відгвинчуються. Провідна рука виконує активні дії, а друга тримає пляшечку. (Результати фіксуються: П – права, Л – ліва)
  • Дитину просять розв’язати кілька вузлів на шнурку середньої товщини. Провідною вважається рука, яка розв’язує вузол.
  • Дитині пропонують протерти що-небудь з меблів (стіл, шафа) ганчіркою. Активні дії виконує провідна рука.
  • Дитині пропонують з підлоги підняти іграшку. Піднімає провідна рука.
  • Дитину просять поплескати в долоні. Провідна рука – зверху.
  • Дитину просять погладити іграшку, яку він тримає в руках. Зазвичай гладить провідна рука.
  • Дитині пропонують вказівним пальцем однієї руки намалювати кола на долоньці інший. Малює провідна рука.
  • Дитині простягають годинник і просять їх завести. Провідна рука заводить годинник.
  • Дитину просять переплести пальці обох рук. При цьому зверху виявляється великий палець провідної руки.
  • Батьки просять дитини всунути нитку в голку. Провідна рука тримає нитку і втягає її у вушко.

На підставі проведених тестів батьки можуть визначити провідну руку дитини. Але як бути, якщо дитина однаково добре виконав завдання і правою, і лівою рукою? Це досить рідкісне явище. Таких людей називають амбидекстрами. Тобто, вони «двурукі», одночасно і правші, і лівші. Амбідекстром був Леонардо да Вінчі. Його приклад підтверджує гіпотезу: вміння володіти лівою рукою точно так же, як правою, сприяє гармонійному розвитку обох півкуль мозку.

Рекомендації батькам по навчанню і вихованню лівшів.

Перевага лівої чи правої руки – не примха людини, а будова мозку. Насильно переучувати лівшу – категорично заборонено!

Будьте терплячі і уважні до лівші, пам’ятайте, що такі діти емоційні й вразливі.

  1. Навчаючи лівшу, намагайтеся зробити процес навчання яскравим і барвистим, використовуючи наочність, щоб вона могла навчатися не тільки вухами, а й очима, руками, не стільки через слова, скільки через предмети.
  2. Не перестарайтеся з дотриманням режиму: якщо дитина лівша – для неї жорсткий режим може бути непомірно важким.
  3. Бережіть лівшу від надмірних нервових навантажень, будьте обережні і тактовні, караючи або лаючи дитину.
  4. Уважно і терпляче ставтеся до помилок, пов’язаних з асиметрією письма і читання: дзеркального письма, читання і письма справа наліво. Дайте дитині час перебудуватися.
  5. При незвичайному написанні дитиною букв перевірте, чи не пов’язано це з вибором напрямку за годинниковою стрілкою. Якщо цю перевагу дуже виражено, залиште дитину в спокої.
  6. Лівші мають складності в придбанні яких-небудь просторових навичок, тому навчаючи дитину письму, краще промаркувати зошит (стрілочками окреслити напрямки «вправо-вліво», «вгору-вниз»).
  7. Категорично протипоказано вимагати від лівшів безвідривного письма.
  8. Пам’ятайте, що крім звичайного положення авторучки при написанні існує ще лист «гаком» і паралельно рядку, які є природними і нормальними для деяких дітей.
  9. Пам’ятайте, що є діти, для яких загальноприйняте положення зошиту при написанні неприйнятно: підберіть для такої дитини положення аркуша паперу індивідуально.
  10. У лівшів можуть виникнути труднощі з визначенням часу за часовим циферблатом, тому їм краще купити електронний годинник.

У зв’язку з певними особливостями протікання психічних процесів лівші, в більшості своїй, люди дуже повільні, тому не квапте свою дитину, давайте їй стільки часу, скільки  потрібно, не змушуйте її робити кілька справ одночасно – і результати не змусять себе довго чекати. Не намагайтеся зробити лівшу такою, як усі, більше довіряйте її природі. Унікальність, несхожість на інших – це її гідність. Пам’ятайте, що тільки при правильному підході до виховання і навчання дитини, ви допоможете їй відкрити свій воістину величезний потенціал і досягти успіху.

Олена Черевична

 

Джерело:av.zp.ua

Поделиться в соц. сетях

0

Related posts