Ви тут
Методичне забезпечення проекту “Збережи ялинку” Новини Федорова О.М. 

Методичне забезпечення проекту “Збережи ялинку”

Навчальний проект «Збережи ялинку»

Навчальний проект «Збережи ялинку

Проект реалізується для учнів 3 класу в межах проведення екоакції «Збережи ялинку» з курсу «Екологія рідного краю» (позакласна робота)

Термін: 3 тижні

Проблема. Розв’язання питання: жива ялинка чи достойна альтернатива новорічному дереву?

Тема. «Збережи ялинку»

Навчальний проект «Збережи ялинку

Мета:

  • розширити знання учнів про різноманітність рослинного світу;
  • розкрити значення хвойних рослин для людей і тварин;
  • з’ясувати шляхи збереження та примноження дерев хвойних порід;
  • зібрати та систематизувати інформацію про можливі альтернативи живому символу новорічного свята;
  • активізувати пізнавальний інтерес учнів;
  • розвивати навички пошукової діяльності;
  • удосконалювати вміння співпрацювати у групі;
  • виховувати дбайливе ставлення до довкілля.

Навчальний проект «Збережи ялинку

Міжпредметні зв’язки: природознавство, літературне читання, трудове навчання, образотворче мистецтво, музика.

Завдання для роботи у групах:

1 група. Чи  справді хвойні рослини приносять користь?

2 група. Чи можливе новорічне свято без живої ялинки?

3 група. Чи може саморобна штучна ялинка замінити живу «зелену красуню»?

Навчальний проект «Збережи ялинку

Завдання для опрацювання:

1 група.

Обговорити питання, знайти інформацію:

  • які види хвойних рослин існують?
  • яке значення мають хвойні рослини?
  • Знайти загадки, вірші, пісні про ялинку чи сосну.

Результати роботи групи оформлюються у вигляді стіннівки.

Навчальний проект «Збережи ялинку

2 група

Провести опитування серед однокласників та батьків:

  • скільки родин нашого класу купують живу ялинку до свята?
  • скільки надають перевагу штучній?
  • скільки родин прикрашають оселю іншим способом?

Обговорити питання, виконати завдання:

  • підрахувати та обговорити результати опитування;
  • з’ясувати всі можливі варіанти заміни живої ялинки (дерева, яке зрубали);
  • скласти листівку-памятку, запропонувавши шляхи збереження дерев від вирубування.

Результати роботи групи оформлюються у вигляді листівки.

Навчальний проект «Збережи ялинку

3 група

Обговорити питання, знайти інформацію:

  • чи можна використати штучну ялинку замість живої?
  • з чого можна зробити штучну ялинку своїми руками?

Практична робота: зробити поробки у вигляді новорічної ялинки, намалювати малюнки на новорічну тематику.

Результати роботи групи оформлюються у вигляді презентації                    (з допомогою батьків та вчителя інформатики)

Навчальний проект «Збережи ялинку

Робота з обдарованими дітьми:

  1. Переглянути та за необхідності використати інформацію з журналу «Колосок» та газети «Колосочок», яка стосується теми проекту.
  2. За результатами виконання проекту написати статтю до одного з періодичних видань.

Навчальний проект «Збережи ялинку

План реалізації проекту

До початку роботи

№ п/п Зміст Відповідальні Термін
1. Підготувати презентацію-запрошення до участі у проекті. Вчитель Федорова О. М. За тиждень до початку роботи
2. Спланувати діяльність груп та питання для обговорення Вчитель Федорова О. М. За тиждень до початку роботи
3. Підготувати довідкову літературу для роботи учнів Вчитель Федорова О. М. За 2 – 3 дні до початку  роботи
4. Домовитись з вчителем інформатики про допомогу дітям у створенні презентації Вчитель Федорова О. М. За 2 – 3 дні до початку  роботи
5. Домовитись з батьками про надання допомоги дітям у роботі над проектом Вихователь ГПД За тиждень до початку роботи

Навчальний проект «Збережи ялинку

У процесі роботи над проектом

 

№ п/п Зміст Відповідальні Термін
1. Надавати дієву допомогу дітям під час пошуку необхідної інформації Вчитель Федорова О. М. Протягом трьох тижнів
2. Допомогти дітям провести опитування серед однокласників та їхніх батьків (група № 2) Вихователь ГПД Протягом першого тижня
3. Підготувати технічні засоби  навчання для презентації роботи групи № 3 Вчитель Федорова О. М. Протягом першого тижня
4. Разом з дітьми зробити декілька наочних ілюстрацій саморобних штучних ялинок (група № 3) Вчитель Федорова О. М.

Вихователь ГПД

Протягом другого тижня
5. Допомогти роздрукувати інформацію для оформлення стіннівки (група № 1) Вчитель Федорова О. М. Протягом другого тижня
6. Роздрукувати листівки (група № 2) у відповідності до кількості класів та груп (для проведення екоакції у комплексі) Вчитель Федорова О. М Протягом третього тижня
7. Разом з дітьми оформити стіннівку (група № 1) Вчитель Федорова О. М. Протягом третього тижня
8.  Проконтролювати роботу групи № 3 (створення проекту) Вчитель Федорова О. М. Протягом другого тижня

Навчальний проект «Збережи ялинку

Після закінчення роботи

 

№ п/п Зміст Відповідальні Термін
1. Провести презентацію роботи груп у класі Вчитель Федорова О. М. Наприкінці третього тижня
2. Провести екоакцію у комплексі з демонстрацією результатів проекту по групах і класах і з роздачею листівок Вчитель Федорова О. М. Після проведення презентації у класі (протягом 2 – 3 днів)
3. Продемонструвати результати роботи над проектом батькам Вчитель Федорова О. М.

Батьківський комітет

 

На чергових батьківських зборах у грудні

Навчальний проект «Збережи ялинку

Оцінювання

Учні оцінюються вербально. Враховується:

  • усні відповіді під час підготовчої роботи та в період обговорення результатів діяльності груп;
  • участь у пошуку та обробці інформації;
  • практична робота під час складання та оформлення презентації, стіннівки, листівки;
  • участь у представленні виконаної роботи;
  • естетичний вигляд та змістовність інформації кінцевого результату роботи групи

Вербальні оцінні судження можуть бути такими: чудово, добре, є зауваження тощо.

№ п/п Зміст Оцінка вчителя Оцінка учнів
1. Усна робота
2. Пошук та обробка інформації
3. Практична робота під час оформлення результату роботи групи
4. Участь у представленні роботи
5. Змістовність представленої інформації
6. Естетичний вигляд виконаної роботи
Загальна оцінка

Навчальний проект «Збережи ялинку

Підсумкова оцінка учню виводиться як середній результат між оцінкою вчителя і учнів.

 

Навчальний проект «Збережи ялинку

Передбачувані результати:

  • діти доповнять та розширять свої знання про хвойні рослини, їх значення;
  • опрацюють актуальне екологічне питання щодо збереження зелених насаджень;
  • сформують для себе уявлення про альтернативні способи прикрашання оселі до зимових свят;
  • удосконалять навички пошукової діяльності;
  • отримають досвід публічних виступів.

Поделиться в соц. сетях

0

Related posts